Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

"Η νύχτα που έβρεξε μαχαίρια" - Βασίλειος Γιαννάκης



Το πιο πρόσφατο βιβλίο σας ονομάζεται «Η νύχτα που έβρεξε μαχαίρια». Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό. Είναι μια ιστορία τρόμου, σωστά;

Ναι, πρόκειται για μία ιστορία μεταφυσικού τρόμου. Αυτό είναι το λογοτεχνικό είδος που υπηρετώ και που μου αρέσει να απολαμβάνω σαν αναγνώστης. Το καλό με τον τίτλο είναι ότι μοιάζει αλληγορικός, αλλά όποιος διαβάσει την ιστορία θα καταλάβει τον λόγο για τον οποίο την έχω ονομάσει έτσι. Θα έλεγα μάλιστα ότι η εξήγηση για το πώς είναι δυνατόν να βρέξει μαχαίρια, είναι η πιο ρεαλιστική σε σχέση με άλλες, πολύ πιο μεταφυσικές παραμέτρους της αφήγησης. Η αρχική εκδοχή της «νύχτας που έβρεξε μαχαίρια» ήταν μια προφορική αφήγηση που τη μοιραζόμουν με τους φίλους μου, όταν έκανα διακοπές μαζί τους. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής μου θητείας, άρχισα να περνάω πολλές από τις ιστορίες που είχα σκαρώσει κατά καιρούς στο χαρτί. Η «νύχτα που έβρεξε μαχαίρια» ήταν μία από αυτές. Βέβαια αξίζει να σημειώσω ότι η γραπτή εκδοχή της είναι αρκετά διαφορετική και πολύ πιο λεπτομερής σε σχέση με την αρχική της σύλληψη.



Από πού αντλείτε την έμπνευση σας;

Εμπνέομαι από οτιδήποτε το σκοτεινό και το ατμοσφαιρικό, ακόμη κι αν πρόκειται για video games ή βιντεάκια στο youtube. Αυτό όμως που με ωθεί στο γράψιμο, είναι η ανάγκη που έχω να βγάλω από μέσα μου κάποιες ιστορίες που σκαρφίζομαι κατά καιρούς και που για να μην τις ξεχάσω, γράφω μια περίληψή τους σε ένα τετράδιο διατηρώ πάνω στο γραφείο μου. Γενικά θεωρώ ότι όταν μου δημιουργείται κάποια καλή ιδέα μέσα μου, δεν πρέπει με τίποτα να την αφήσω να πάει χαμένη.


Πόσο καιρό σας πήρε να ολοκληρώσετε το συγκεκριμένο βιβλίο; Κάνατε κάποια σχετική έρευνα;

Μου πήρε περίπου 2 μήνες να το γράψω, αν και όπως είπα προηγουμένως τον σκελετό της ιστορίας τον είχα διηγηθεί πολλές φορές προφορικά. Έρευνα για το συγκεκριμένο δεν χρειάστηκε, αλλά είναι γεγονός ότι σε πολλές από τις ιστορίες που έχω έτοιμες χρησιμοποίησα πληροφορίες από το ίντερνετ. Στο επόμενο μυθιστόρημα,  που σκοπεύω να το εκδώσω σε μερικούς μήνες, απευθύνω και δημόσια ευχαριστία προς τη Wikipedia για τις πληροφορίες που άντλησα από αυτή.

Έχετε κάποια…ιεροτελεστία όταν γράφετε; Κάποιες ώρες που προτιμάτε ή κάποιο συγκεκριμένο μέρος που σας εμπνέει;
 
Αυτό που δεν έχω μάθει ακόμη να κάνω, είναι να γράφω κατά τη διάρκεια των ημερών που είμαι απασχολημένος με την εργασία μου και με άλλες υποχρεώσεις. Δυστυχώς για να «στρωθώ» να γράψω, απαιτείται να έχω αρκετό χρόνο ελεύθερο μπροστά μου. Τελευταία έγραψα πολλές καινούργιες νουβέλες και διηγήματα γιατί είχα ένα ατύχημα στο οποίο έσπασα το πόδι μου και χρειάστηκε να μείνω πολλές μέρες μέσα στο σπίτι.


Θέλετε να διαβάζετε βιβλία ανάλογου ύφους με αυτά που γράφετε ή προτιμάτε κάτι εντελώς διαφορετικό;

Έχω μεγάλη αδυναμία στη λογοτεχνία του φανταστικού (fantasy, sci-fi και τρόμος) και μου αρέσει να διαβάζω βιβλία που ανήκουν σε αυτή. Ασφαλώς έχω διαβάσει και πολλά άλλα είδη κατά καιρούς, όμως τώρα πια δεν νομίζω ότι χρειάζεται, εφόσον μπορώ να καλύπτομαι εξολοκλήρου από το φανταστικό. Ειδικά στον τρόμο που ειδικεύομαι, μου αρέσει να διαβάζω τόσο τους σύγχρονους συγγραφείς, όσο και τους κλασικούς.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Το τελευταίο διάστημα έχω καταπιαστεί με ένα κείμενο που είχα ξεκινήσει να το δουλεύω απ’ όταν ήμουν 15 χρονών. Από τότε όχι απλώς το έχω αλλάξει πολλές φορές, αλλά, κατάφερα να βελτιωθώ στα επόμενά μου τόσο πολύ, που αναγκάστηκα να επιστρέψω, να το εμπλουτίσω και σε πολλά σημεία να το ξαναγράψω από το μηδέν. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη φάση των διορθώσεων. Ο λόγος που επιμένω τόσο σε αυτό, είναι ότι πέρα από το γεγονός ότι είμαι συναισθηματικά δεμένος μαζί του, πρόκειται για άλλη μία ιστορία που αφηγούμουν προφορικά όταν ήμουν νεότερος και πολλοί είναι οι φίλοι από τα χρόνια εκείνα που μου ζητάν να την εκδώσω επιτέλους. Θα ανήκει στο ίδιο σύμπαν με τη «νύχτα που έβρεξε μαχαίρια» και θα πρόκειται για μία ακόμη τρομακτική αφήγηση που λαμβάνει χώρα εντός του. Η διαφορά είναι ότι θα είναι κατά κάποιο τρόπο πιο young adult, γιατί οι πρωταγωνιστές της είναι μια παρέα παιδιών που πηγαίνουν στο Λύκειο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα απευθύνεται μόνο στις νεαρές ηλικίες του αναγνωστικού κοινού. Άλλωστε για πρώτη φορά θα αποκαλυφθεί τι είναι η «Νοστρομορτάλα», το καταραμένο σύγγραμμα που εμφανίζεται να κάνει ένα πέρασμα και στις προηγούμενες ιστορίες μου, χωρίς ωστόσο να παίζει κάποιο δομικό ρόλο σε αυτές. Στο νέο μου μυθιστόρημα, ο ρόλος που θα παίζει η  «Νοστρομορτάλα» θα είναι επιτέλους κυρίαρχος.